حمایت مراکشی ها از فلسطین و اعتراض به عادی سازی روابط با تل آویو



شهروندان مراکشی در محکومیت اقدامات رباط برای عادی سازی روابط با تل آویو مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند و با سردادن شعارهایی این اقدامات را محکوم کردند و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، ده ها تن از مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همزمان با روز جهانی همبستگی با رژیم صهیونیستی در مراکش مقابل ساختمان پارلمان این کشور در رباط تظاهرات کردند. فلسطین و ضمن اعلام حمایت از فلسطین، همه اشکال عادی سازی و صهیونیسم را محکوم و مخالفت خود را با تصویب قوانین تقویت همکاری اقتصادی و تجاری با دشمن صهیونیستی اعلام کردند.

مراکشی ها علیه عادی سازی شعارهایی در محکومیت عادی سازی با اسرائیل و نیز شعارهایی برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین سر دادند.

در 21 نوامبر، پارلمان مراکش دو قانون را در راستای عادی سازی تصویب کرد، اولین توافقنامه ای با رژیم اسرائیل در مورد خدمات پروازی بود که رباط در 11 اوت 2021 امضا کرد که شامل بخشودگی متقابل حقوق گمرکی، هزینه های بازرسی و مالیات است. و دوم، طرح همکاری اقتصادی. و تجاری بین رباط و تل آویو برای تسهیل حضور در نمایشگاه های تجاری و رویدادهای اقتصادی دو طرف.

در صورت تصویب این دو قانون در هر دو بخش پارلمان مراکش، متن هر دو قرارداد در روزنامه رسمی مراکش منتشر می شود و به عنوان اولین توافقات دو طرف وارد مرحله اجرا می شود.

علاوه بر تجمع مقابل ساختمان پارلمان، چندین شهر مراکش نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد تجمعات اعتراضی و تظاهرات چهره های هنری و ورزشی و فعالیت علیه ساختار آپارتاید صهیونیستی بود و صدها شخصیت حقوقی و شهروند در تجمعات اعتراضی در این شهر شرکت کردند. شهرهای مختلف مراکش از جمله دارالبیضا. مکنس، خوریبکه، اوجده، جرسیف، ازومر، بنی ملل، الجده و چندین شهر دیگر برای اعلام همبستگی با فلسطینی ها و محکوم کردن عادی سازی روابط رباط و تل آویو شرکت کردند.

جنبش الاتحاد و اصلاحات، شاخه ای از حزب مخالف عدالت و توسعه مراکش، بار دیگر از کشورهای غرب آفریقا و دولت های عربی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارند، خواست تا روابط خود را عادی کرده و از هرگونه توافق، توافق و اقدام قانونی برای بهبود سطح خودداری کنند. روابط و همکاری با رژیم صهیونیستی آنها را بکشید و تصحیح کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید