انواع کمپرسور سردخانه

کمپرسورهای سردخانه نقش مهمی در ادامه سیستم‌های یخچال‌ها و فریزرها بازی می‌کنند. همین کمپرسورها به جهت فشرده‌سازی گاز مبرد به فعالیت می‌روند و منجر خنک‌شدن درون محفظه‌های سردخانه می‌شوند. بعضا از اشکال معمول کمپرسورهای سردخانه عبارتند از:

 

کمپرسورهای اسکرو (Scroll Compressors): این گونه کمپرسورها از یک النت اسکرویی با سطح‌های متعددی تشکیل شده‌اند که به طور مستقیم بر بر روی نیز فشرده‌سازی گاز مبرد را انجام می‌دهند. همین کمپرسورها اندک صدا و با عملکرد بالا هستند.

 

کمپرسورهای پیستونی (Reciprocating Compressors): این گونه کمپرسورها از پیستون‌های حرکتی به تیتر عنصر کلیدی خویش به کارگیری می‌کنند. پیستون‌ها به بستر مخصوصی حرکت کرده و گاز مبرد را فشرده می‌کنند.

 

کمپرسورهای چرخشی (Rotary Compressors): این گونه کمپرسورها معمولا از یک محیط چرخشی با برش‌های گوناگون به جهت فشرده‌سازی گاز مبرد به کارگیری می‌کنند.

 

کمپرسورهای اسکرو دوقلو (Twin-Screw Compressors): این گونه کمپرسورها دو محل ورود اسکرو دارا هستند که به نیز فشرده‌سازی را انجام می‌دهند و تلاش بالایی دارند.

 

کمپرسورهای سانتریفیوژ (Centrifugal Compressors): این کمپرسورها به جهت فشرده‌سازی گاز مبرد از نیروی گردشی متمرکز بر بر روی یک صفحه‌ی انتقال به کارگیری می‌کنند.

 

همه‌ی همین اشکال کمپرسورها با اعتنا به نیاز‌ها و اندازه‌ی سیستم‌های سردخانه، در ادامه مدل‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. تعیین درست گونه کمپرسور به ویژه براساس نیازها و حجم موردنظر، حیاتی هست تا بهینه‌ترین تلاش سردخانه را به دست آورید.

 

برای استعلام قیمت کمپرسور سردخانه میتوانید با مغازه های دارای تجهیزات برودتی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید