ایلان ماسک حساب های مسدود شده برخی از روزنامه نگاران را دوباره فعال کرد


دیروز ایلان ماسک حساب چند خبرنگار را به دلیل انتشار مطالبی علیه خود مسدود کرد. اکنون ماسک تصمیم گرفته است با انجام یک نظرسنجی از کاربران در مورد حساب هایی که مکان دقیق او را نشان می دهد، حساب های روزنامه نگاران را بازیابی کند.

در نظرسنجی ایلان ماسکاز کاربران پرسیده شد که چه زمانی حساب‌هایی را که مکان دقیق آن‌ها را آشکار می‌کنند، با گزینه‌هایی از جمله «اکنون» و «در هفت روز» لغو کنند. در پایان نظرسنجی بیش از 3 میلیون کاربر در آن شرکت کردند که از این تعداد 58.7 درصد معتقد بودند که حساب این دسته از افراد اکنون باید بازیابی شود و 41.3 درصد دیگر به گزینه هفت روزه رای دادند.

نتیجه نظرسنجی ایلان ماسک

نظرسنجی ماسکی

او چند ساعت پیش بود یک توییت دیگر گفت:

مردم نظر خود را اعلام کردند. حساب‌هایی که مکان من را فاش می‌کنند، اکنون لغو خواهند شد.»

در زمان نگارش این خبر، اکانت برخی از خبرنگاران لایک می کنند دانی اوسالیوان از CNN و مت بایندر از Mashable دوباره در توییتر قابل مشاهده است.

روز پنجشنبه، حساب های روزنامه نگاران از رسانه های مختلف، از جمله نیویورک تایمز، CNN، و NBC، در توییتر به حالت تعلیق درآمد. زیرا اکثر آنها درباره حساب ElonJet که جت شخصی میلیاردر را ردیابی می کند، توییت کرده بودند. پیش از این، ایلان ماسک حساب ElonJet را مسدود کرده بود و به این نکته اشاره کرده بود که هر حساب توییتری که موقعیت مکانی کاربران را به اشتراک بگذارد، تعلیق خواهد شد.

ماسک توییتر

همین حساب باعث شد توییتر اکانت رقیب خود مستادون و لینک های مرتبط با آن را مسدود کند. علاوه بر این، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تصمیم توئیتر برای تعلیق دسترسی خبرنگاران به این شبکه اجتماعی را محکوم کردند.

ماسک در گذشته مدعی شده بود که از نظرسنجی های توییتر برای تصمیم گیری استفاده می کند. او اخیرا پس از انجام یک نظرسنجی، حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را ورق زد. با این حال، کارمندان این شرکت معتقدند که چنین نظرسنجی هایی قابل اعتماد نیستند. جوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر، به رولینگ استون گفت که نظرسنجی‌ها بیش از هر چیز دیگری دستکاری می‌شوند.



دیدگاهتان را بنویسید