اهدای کتب تخصصی به فرهنگستان هنرهای زیبا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های تخصصی در حوزه های فرهنگی و هنری را تهیه کرد. کمک یک میلیارد ریالی به هنرستان های هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف تقویت منابع کتب تخصصی هنرستان های تابعه انجام می شود تا پاسخگویی به مطالبات هنرجویان و هنرجویان این مراکز آموزشی باشد چرا که یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است. مراکز ارتقای سطح دانش مطالعات تخصصی برای هنرمندان و دانش پژوهان است. دانش آموزان و اهدای کتاب، راه رسیدن به این هدف نهایی را کوتاه و هموار می کند.

اسماعیلی بیان کرد: هنرستان های هنرهای زیبا مراکز تخصصی و حرفه ای هستند که در زمینه های هنری تلاش های خوب و موثری دارند و ضرورت تقویت کتابخانه های این مراکز آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد. خانه کتاب و ادب اسلامی و ایرانی، کتاب های تخصصی اهدایی به این منظور تهیه شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری تصریح کرد: در مرحله اول این اقدام حدود یک هزار جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ریال تهیه شد که برای هنرستان های هنرهای زیبای سراسر کشور ارسال می شود و در تلاش هستیم کتاب اهدا کنیم. به هنرستان ها در قالب باید به صورت مستمر و متناوب این کار را انجام دهیم تا کتابخانه های این مراکز آموزشی با منابع تخصصی غنی شود.

دیدگاهتان را بنویسید