اسرار آشپزی؛ از این ترفند برای از بین بردن بوی سبزیجات سوخته استفاده کنید!



به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بوی سوختن سبزیجات را از بین می برد آموزش به قورمه سبزی یکی از خورش های معطر و خوشمزه ای است که هر خانمی دوست دارد آن را به شکلی خاص درست کند. ممکن است برای هر آشپزی پیش بیاید که آب سبزیجاتش تمام شود و بسوزد. اگر با چنین موقعیتی مواجه شدید، اصلاً نترسید. راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید غذای خود را ذخیره کنید و بوی سوزش را کاملا از بین ببرید.

برای از بین بردن بوی سوختگی سبزی سبز، آب را داخل آن نریزید

برای رفع بوی سوختن سیاهی گیاهی و وقتی غذا می سوزد اولین کاری که خیلی ها انجام می دهند ریختن آب روی آن است اما باید بدانید که این کار درستی نیست. زمانی که خورش سبزی یا غذای دیگر در حال سوختن است، نباید داخل آن آب بریزید. با ریختن آب در قابلمه سبزی سوز فقط بوی سوختگی آن را افزایش می دهید.

پس یادتان باشد وقتی خورش در مرحله اول سوخت، شعله را خاموش کنید و اصلا روی آن آب نریزید.


تلخی آب پرتقال طبیعی را با ۲ روش خانگی از بین ببرید

5 ترفند برای زیبا و لعاب داشتن مربا

غذاهای منجمد سرطان زا؛ این غذاها بعد از انجماد کشنده می شوند!


قسمت رویی و نسوخته خورش را جدا کنید

در این سطح برای رفع بوی سوختن سیاهی گیاهی بعد از اینکه خورش در حال سوختن را خاموش کردید، روی آن را از پایین جدا کنید. سپس قسمت بالایی که دست نخورده باقی مانده را در قابلمه دیگری بریزید. سپس داخل قابلمه حاوی مواد رویه مقداری روغن و آب بریزید و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا مواد بجوشد.

بوی سوزش سوپ سبزیجات را با پیاز یا شکر از بین ببرید

بعد از اینکه قسمت بالایی را در قابلمه دیگری ریختید و آب و روغن را اضافه کردید، می توانید کارهای دیگری را انجام دهید تا بوی سوزش خورش سبزی کاملا از بین برود:

یک پیاز پوست کنده را در قابلمه جدید حاوی خورش سبزی بریزید و در آخر آن را بیرون بیاورید. پیاز بوی سوختگی خورش شما را تا حد زیادی از بین می برد.

شکر یکی دیگر از موادی است که بوی سوختگی را بسیار کاهش می دهد، بنابراین می توانید برای این منظور از آن استفاده کنید.

بعد از جدا كردن قسمت نسوخته خورش و اضافه كردن آب و روغن به آن كمي شكر به مواد خود اضافه كنيد. البته مراقب میزان شکری که استفاده می کنید باشید تا خورش شما زیاد شیرین نشود.

دیدگاهتان را بنویسید