Lucid Gravity رونمایی شد. یک سوپر شاسی بلند برای شکست تسلا مدل X


راه اندازی شفاف از اولین SUV خود با نام جاذبه زمین لوسید که مانند سدان ایر رونمایی شد، روی این SUV یا به عبارت دقیق تر کراس اوور برقی مانور زیادی دارد و امید زیادی به موفقیت آن در بازار دارد. موتور قدرتمند 1000 اسب بخاری، برد فراتر از رقبا (830 کیلومتر) و توانایی تجهیز سه ردیف صندلی از جمله ویژگی های کلیدی Lucid Gravity در یک نگاه است.

نیمه دوم سال 2020 بود که اولین خبر در مورد کراس اوور Lucid Gravity منتشر شد. اکنون پس از دو سال شاهد رونمایی اولیه از این خودروی هیجان انگیز هستیم. از نظر طراحی، این کراس اوور برقی شباهت زیادی به سدان ایر دارد تا جایی که یک نسخه قد بلند است! لوسید اصرار دارد که مدلی که رونمایی کرده است نسخه نهایی نیست. بنابراین، مدل تولید انبوه احتمالا کمی متفاوت است.

متأسفانه در حال حاضر هیچ تصویر کاملی از فضای داخلی Lucid Gravity وجود ندارد، اما انتظار می رود که کابین نیز همانند نمای بیرونی سدان ایر باشد. این کراس اوور جذاب در نسخه های 5، 6 و 7 نفر فروخته خواهد شد. همچنین می توان حدس زد که چندین صفحه نمایش در جلوی راننده وجود خواهد داشت.

Lucid Gravity، یک ابرخودرو با بیش از هزار اسب بخار قدرت

Lucid از انتشار جزئیات و مشخصات فنی Gravity خودداری کرده است. با این حال، این استارتاپ مشهور آمریکایی می گوید Gravity قدرت یک سوپراسپرت خواهد داشت. از آنجایی که قدرتمندترین نسخه ایر بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارد، Gravity احتمالا به همین موتور مجهز خواهد شد.

جاذبه به معنای جاذبه است

علاوه بر این، لوسید محصول جدید خود را معرفی کرد فراتر از همه رقبای مستقیم را توصیف می کند. البته این شرکت محدوده گرانشی را کمتر از نسخه گرند تورینگ سدان ایر اعلام کرده است. بد نیست بدانید که این سدان برقی با یک بار شارژ می تواند تا 516 مایل (معادل 830 کیلومتر) را طی کند. حال اگر مسافت پیموده شده کراس اوور گرانشی به این عدد نزدیک شود، باید گفت که نسخه های رقبایی مانند تسلا مدل X و آئودی Q8 E-Tron پیچیده خواهند بود.

اما وقتی نوبت به سرعت می رسد، همه چیز برای Lucid Gravity سخت خواهد بود. شاید بدانید که تسلا مدل ایکس تسلا مدل ایکس سرعتی حدودا دارد 2.5 ثانیه و در عرض یک چهارم مایل، یکی از سریع ترین خودروهای تولید انبوه در جهان به حساب می آید. البته لازم به ذکر است که لوسید با خودروهای فوق سریع بیگانه نیست. به عنوان مثال، نسخه یاقوت کبود سدان ایر اخیرا رکوردی باورنکردنی را به ثبت رسانده است 1.89 ثانیه شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر) را ثبت کرده است.

مدیر عامل Lucid از جاذبه تمجید می کند

پیتر راولینسون، مدیر عامل شرکت Lucid Group، جاذبه را به عنوان یک خودروی پیشرفته تحسین کرد مجهز به آخرین فناوری ها و دستاوردهای این شرکت وی معتقد است که درست مانند سدان ایر، این خودرو نیز استانداردهای جدیدی را در کلاس شاسی بلندهای لوکس و اسپرت تعریف خواهد کرد. لازم به ذکر است که Lucid Gravity در اوایل سال 2023 به طور کامل رونمایی خواهد شد.

رونمایی از دو تریم جدید سدان ایر

اما علاوه بر Gravity، Lucid از دو تریم Pure و Touring نیز از سدان Air رونمایی کرد. تریم Pure که پایین تر است، با موتور دو موتوره عرضه می شود 480 اسب بخار از قدرت استفاده می کند. این تریم بر روی چرخ های کوچکتر 18 اینچی سوار می شود و قابلیت شارژ کامل را دارد 410 مایل (660 کیلومتر) فاصله شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت تریم خالص را طی کنید 3.8 ثانیه و با 15 دقیقه شارژ می توانید تا 200 مایل (320 کیلومتر) سفر کنید. Lucid برای این تریم 92900 دلار می خواهد. از سال آینده، نسخه دیفرانسیل عقب تریم Pure نیز با قیمت 87400 دلار وارد بازار خواهد شد.

هوای شفاف خالص

Lucid Air تورینگ در رده بالاتری نسبت به Pure قرار می گیرد. قیمت این تریم از 107400 شروع می شود و موتور دو موتوره آن قابلیت تولید دارد. 620 اسب بخار با تکیه بر این موتور تریم تورینگ در عرض تنها قدرت دارد 3.4 ثانیه سرعت آن به 60 مایل در ساعت می رسد. نکته عجیب این است که باتری این تریم با تریم Pure مشترک است، اما برد آن 425 مایل یا 683 کیلومتر وضعیت بهتری دارد. Lucid می گوید که این تریم 4.62 مایل (7.43 کیلومتر) در هر کیلووات ساعت است که بهترین در خانواده Air است.

تور هوایی شفاف

لازم به ذکر است که دوستداران دو تریم Pure و Touring هم اکنون می توانند آن را سفارش دهند. خبر خوب این است که خریداران این تریم‌ها نباید مدت زیادی منتظر بمانند. چون مشتری سفارش می دهد تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید