آشپزی با رابعه مدنی در رادیو/ دستور پخت های قدیمی مامان پز! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



انسیه شمس اللهی که از اواخر سال 1389 وارد رادیو شده و این روزها چندین برنامه رادیویی دارد، از ورود اولیه خود به رادیو می گوید. خبرنگار مهر گفت: از طریق جشنواره استعدادیابی «جوانه» با رادیو آشنا شدم. این یک جشنواره آماتور و غیرحرفه ای بود که در آن شرکت کردم و در بخش تولید برنده شدم. در جشنواره مذکور حدود هفت هزار نفر شرکت کردند که از بین آنها 26 نفر برگزیده و 13 نفر در هر کدام شرکت کردند. بخش از آن پس توانستند مقام اول و دوم را کسب کنند، در باشگاه رادیو جوان فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: دوره تولید را در باشگاه رادیو جوان گذراندم و این دوره آموزشی شامل عناوین مختلف شغلی بود و اساتید به ما PSA را آموزش دادند. بعد از آن در باشگاه رادیو کار می کردیم و خروجی کار روی آنتن رادیو جوان پخش می شد، در آن زمان بابت کاری که می کردیم دستمزد نمی گرفتیم. بعد وارد رادیو جوان شدیم. از این 13 نفر، 5 نفر که بالاترین نمره را کسب کرده بودند مشغول به کار شدند. آن زمان دانشجوی کارشناسی فیزیک بودم و هنوز درسم را تمام نکرده بودم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه در سال 2018 وارد رادیو شو شده است و سپس رادیو صبا ادامه داده است: در حال حاضر تهیه کننده «آشپزی مامان پز» هستم که با حضور رابعه مدنی بازیگر در حال ضبط است. برای ضبط این برنامه به خانه او می روم و با هم آشپزی می کنیم و او آنچه را که از دستور پخت های قدیمی آموخته به مخاطبانمان می گوید. فرم این برنامه نمایشی مستند است.

تهیه کننده برنامهنوجوانوی درباره این برنامه نیز توضیح داد: با چند نوجوان که در رادیو هستند صبا تست صدا داده بودند، برنامه را می چرخانیم. موضوع برنامه درباره مسائل نوجوانان است و محتوای برنامه را تولید می کنند. برنامه نویسنده و مجری ندارد و بس کار کردن آنها نوجوان هستند. این برنامه را پنجشنبه ها ساعت 8 صبح همان روز ضبط می کنیم و تکرار جمعه ها پخش می شود.

وی که کار خود را از دل جشنواره های رادیویی آغاز کرد، تصریح کرد: در جشنواره های رادیویی گذشته حضور داشتم، به طوری که می توانم بگویم در سیزدهمین جشنواره بین المللی تندیس، بهترین برنامه تعاملی در بخش بین الملل، چهاردهمین جشنواره بهترین PSA در بخش داخلی و جشنواره پانزدهم که مراسم اختتامیه اش برگزار نشد در بخش UGC برنده شده بودم. همچنین دیپلم افتخار جشنواره ابو را در سال 1393 در گروه برنامه های تعاملی دریافت کردم.

شمس اللهی لغو جشنواره بین المللی صدا را یک گام به عقب دانست و اظهار داشت: سطح این جشنواره با 14 سال تاخیر بسیار بالا بود. اصلا ساختارهای برنامه نویسی رقابتی در سطوح بسیار بالایی رخ می دهد که باعث می شود رشد سطح برنامه نویسی تولیدکنندگان و سایر همکاران.

وی به جشنواره پژواک که یکی از برگزیدگان دوره اول آن است اشاره کرد و گفت: برنامه ای که برای جشنواره پژواک فرستادم مستندی بود که از رادیو پخش شد. صبا مستند «ماجراجویی» پخش شد که در مناسبت های مختلف با موضوعات مختلف تولید شد.

این برنامه ابزار وی افزود: قسمتی که به جشنواره ارسال شد داستان نیما بود که به مناسبت تولد نیما یوشیج ساختم و موضوع آن شعر نو و استقبال از آن در بین مردم بعد از صد سال بود.

دیدگاهتان را بنویسید