حضور ایران در نمایشگاه های بیروت و استانبول – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: این هفته در گزارش هفتگی به هفت خبر مهم در حوزه کتاب و ادبیات پرداختیم، اخباری از جمله حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت استانبول و رونمایی از کتاب‌های تحت حمایت پروژه گرانت؛ همچنین به امضای تفاهم نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی و فوت یکی از شاعران اشاره کردیم.

دقیق این گزارش را در زیر بخوانید:

امضای تفاهم نامه بین کتابخانه ملی و شهرداری

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه ۲۱ تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط حفظ و صیانت از هویت اسناد ملی کشور و ارتقای سطح کیفی اسناد و مدارک ملی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. سطح همکاری و هماهنگی بهینه بین آنها.

افتتاحیه نمایشگاه کتاب بیروت با حضور ایران

مراسم افتتاحیه شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت روز شنبه ۲۱ آذرماه با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر کنونی لبنان، تما سلام و فواد سینیوره، نخست وزیران سابق لبنان؛ سالوی سنوره، رئیس انجمن فرهنگی عرب؛ جمعی از مسئولان و فرهنگیان لبنانی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از 500 عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب بیروت حضور دارد.

معرفی ۲۷۵ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استانبول

سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول پس از سه سال وقفه با شعار «دنیای جادویی کتاب» با حضور ناشران ایران از 21 آذرماه آغاز به کار کرد.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور در این نمایشگاه بیش از 275 عنوان کتاب در موضوعات مختلف را معرفی و عرضه می کند.

رونمایی از سه عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بیروت

مراسم رونمایی از ترجمه عربی کتاب های «دائرةالمعارف شیعه»، «من اهل بیت» و سه کتاب «قرآن، کودک، سرگرمی» در غرفه جمهوری اسلامی ایران با حضور شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت، جمعی از دانشجویان دانشگاه جامع المعارف، مؤسسه کشاف المهدی و جمعی از بازدیدکنندگان برگزار شد.

دیدار رمضانی با رئیس نمایشگاه کتاب استانبول

در سومین روز از سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بوراک کیوراک، رئیس این نمایشگاه، اعضای اتحادیه ناشران کودک و نوجوان ترکیه، دیدار و گفتگو کرد. تعدادی از ناشران ترک

درگذشت شاعر برازجانی

جلال خسروی شاعر جنوبی روز سه شنبه 15 آذر درگذشت. وی متولد 1341 و اهل برازجان بود و آثار زیادی در شعر سپید، پست مدرن و نیمایی داشت.

رونمایی از 15 پروژه کمک هزینه در نمایشگاه کتاب استانبول

مراسم رونمایی از 15 عنوان کتاب تحت حمایت این طرح از جمله کتاب های «کوتی کوتی»، «پشت پنجره»، «سفید تنها بود»، «گربه و موش و بقیه دوستان»، «ماهی ها در بندر»، «این ترزای، این ترزای» و «ریشه‌ها در خاک، شاخه‌ها در باد» از انتشارات Musimler توسط این پروژه در سی و نهمین نمایشگاه استانبول در سال 2022 پشتیبانی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید