به زودی معاون هنری ارشاد معرفی می شود / بررسی رویکردهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغ رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری بر اصلاحات انقلابی در پیوست این اطلاعیه.» پس از این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم اولویت های شورای فرهنگ عمومی را در دستور کار قرار دهیم. دستور مقام معظم رهبری برای اعضای جدید در دستور کار قرار گرفت. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور بحث ها و مصوباتی جدی که پیش از این اجرایی نشده بود دنبال می شود.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از کرونا است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال رسیدگی به این موضوعات در دستور کار هستیم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال تهیه پکیج کاملی برای پساکرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و از این طریق در غم ها و شادی های یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه شیوع کرونا در این زمینه مشکلاتی ایجاد می کند در باره بوده است. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت بخشی از این موارد دارد. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های گذشته جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشتیم. خوشحالیم که رونق به سینما بازگشته و امیدواریم نکات بهداشتی و علاقه مندی را به طور کامل رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند اند، شاهد ظرفیت عمومی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور است.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نزدیک بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. ” اما در کل سیاست های کلی موسیقی کشور در حال اجراست. در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این زمینه به سمت موسیقی اصیل، بومی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان است.

* بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق احکام اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی فرهنگ عمومی است و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی، فعالیت‌های آن بررسی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بررسی رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر تا حدودی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و به سیاست گذاری دقیق دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کار متراکم، قوی، علمی و دقیق مورد نیاز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای مدیریتی کشور در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم و بتوانیم در این زمینه پاسخ های معتبری به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه مشخص با زمان بندی دقیق برسیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیش دستور در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و ملاحظات فرهنگی برگزار شد. و نیازهای روز دانشجو می شود.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و اجرا و امکان ارزیابی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور درباره کرونا است.

در این دیدار محمد خدادی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید