آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید


در پی دستور قضایی برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه، گمرک ایران در اطلاعیه ای به گمرکات اجرایی بر ارسال به موقع و مستمر آمار و اظهار این کالاها تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، در بخشنامه ای که اخیراً از سوی اداره واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی ابلاغ شد، اعلام شد با توجه به پیگیری مراجع قضایی و نظارتی در خصوص وضعیت دپوی کالا در اماکن گمرکی، علی رغم تاکید بر حمل و نقل مداوم آمار کالاهای رها شده انجام شده است اما بررسی ها نشان می دهد تنها تعداد کمی از گمرکات اجرایی برای ارسال آمار اقدام کرده اند، بر این اساس گمرک ایران از گمرکات اجرایی خواست تا در پایان سال جاری آمار را به صورت مستمر ارائه کنند. هر ماه با ذکر تاریخ و با توجه به شرایط تعیین شده. فرستادن

بر اساس این اطلاعیه، چنانچه گمرکی گزارش مورد نظر را در پایان هر ماه ارائه نکند، به منزله نبود کالای متروکه تلقی شده و طبق مقررات اقدامات مقتضی انجام خواهد شد و مسئولیت آن با گمرک خواهد بود. بالاترین مقام آن گمرک

این در حالی است که در حال حاضر حجم قابل توجهی از کالاهای گذشته و مشمول مقررات متروکه در سازمان گمرک و املاک وجود دارد که در برخی موارد بیش از یک دهه از ورود آنها به انبارها می گذرد و هنوز تعیین تکلیف نشده است. تعیین شده است. در عین حال آمار دقیقی از این کالاها از سوی دستگاه های مربوطه منتشر نشده است.

یکی از چالش های مطرح شده در رابطه با تعیین تکلیف اقلام متروکه، عدم تنظیم به موقع اظهارنامه های مربوطه و اعلام آن از سوی گمرک به سازمان اموال است.

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

آمار کالاهای متروکه را اعلام کنید

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید