TSMC مودم های اپل 5G را برای آیفون های 2023 تولید می کند


TSMC، سازنده اصلی تراشه اپل، تولید اولین تراشه مودم 5G اختصاصی اپل برای آیفون را در سال 2023 آغاز خواهد کرد.

این پروژه در چند سال گذشته در حال توسعه بوده است و این رویکرد با خرید مودم اینتل توسط اپل در سال 2019 تشدید شد. این استراتژی به اپل کمک می کند تا از کوالکام به عنوان تامین کننده مودم های مورد نیاز خود فاصله بگیرد.

منابع آگاه بازار می گویند اپل قصد دارد از فناوری تراشه 4 نانومتری TSMC برای تولید انبوه اولین مودم اختصاصی 5G خود استفاده کند و خاطرنشان کردند که این شرکت در حال توسعه فرکانس های رادیویی و عناصر امواج میلی متری برای تکمیل مودم است. علاوه بر این، منابع آگاه توضیح داده اند که اپل در حال کار بر روی توسعه تراشه مدیریت انرژی مودم است.

گزارش های فعلی با اخبار فاش شده قبلی در مورد عرضه مودم اپل برای آیفون 2023 مطابقت دارد. کوالکام همچنین هفته گذشته در مورد برنامه های آینده خود صحبت کرد و اشاره کرد که تنها 20 درصد از تولید مودم آیفون در سال 2023 را به خود اختصاص خواهد داد. کوالکام معتقد است که اپل این کار را انجام خواهد داد. از مودم آن در اکثر نقاط جهان استفاده کنید، اما در ابتدا به کوالکام در برخی بازارهای خاص متکی خواهد بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت Nikkei، اپل و TSMC در حال حاضر در حال آزمایش تولید مودم های اپل با استفاده از فرآیند 5 نانومتری هستند و برای تولید انبوه به فناوری پیشرفته تری 4 نانومتری روی خواهند آورد.

TSMC قصد دارد از فناوری 4 نانومتری برای توسعه تراشه های هسته سری A در سری آیفون های 2022 استفاده کند، در حالی که آی پدهای 2022 و آیفون های 2023 از تراشه های سری A 3 نانومتری استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید