تبلیغات تلویزیونی را به لکایش هدیه دادیم/افزایش مخاطبان بازیو – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلمبازیبه کارگردانی امیرحسین مجبور شد وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط اکران این فیلم در سراسر کشور گفت: این فیلم پیش از این قرار بود در سال ۱۳۹۸ اکران شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آن در سینماهای کشور انجام شد. در نهایت با شرایط فعلی به تعویق افتاد. روی پرده سینما رفت.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که سینمای ایران درگیر آن است یک بحث است اطلاع رسانی و تبلیغات در واقع بحث اطلاع رسانی است کلان شهرها مثل تهران خیلی سخته و برای اطلاع رسانی درست در اینگونه شهرها بدون شک تلویزیون و پخش تبلیغات تلویزیونی اهمیت زیادی دارد.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: متاسفانه صدا و سیما با وجود شعارهای زیادی که در حمایت از سینما می دهد و می دهد، در این زمینه همکاری مناسبی ندارد، در واقع اداره کل صدا و سیما بر اساس یک سیاست جدید شرطی را ایجاد کرده است که به جای افزایش تعداد آگهی ها و تبلیغات، مبلغی را برای ارائه تبلیغات تعیین کند که در دهان خیلی هم بزرگ است مثلا یکی از این ارقام پیشنهادی 15 میلیارد تومان است بر اساس اون تولید کننده میتونه 2 یا 3 بار تبلیغ کنه!

وی توضیح داد: در واقع تبلیغات صدا و سیما از هیچ است تخفیف در چنین شرایطی با دریافت 3 یا حتی 10 تبلیغ در تلویزیون هیچ اتفاقی برای جذب مخاطب نمی افتد. به همین دلیل من و بسیاری از دوستانم این لطف را از سازمان صدا و سیما دریافت کرده ایم همان در دسترس ندادن تبلیغات است، به ملاقات خودمان را بخشیده ایم و البته این اتفاق باعث می شود در شهرهای بزرگ ارتباط برقرار شود.

تهیه کننده فیلم «شعر گاو سفید» تاکید کرد: موضوع دیگر این است که شهرداری تهران و شهرهای بزرگ کشور تعدادی بیلبورد برای تبلیغات محیطی در اختیار فیلم ها قرار می دادند که متاسفانه دیگر این اتفاق نمی افتد به همین دلیل است. در این مدتی است که از بیلبوردهای سایر شرکت های تبلیغاتی درخواست همکاری کرده ایم تا ما را در زمینه تبلیغات شهری یاری کنند.

او توضیح داد: “بازیاین یک فیلم موزیکال برای کودکان و نوجوانان است و خوشبختانه کسانی که تا به امروز این فیلم را دیده اند از آن راضی هستند و این فیلم را یک فیلم استندآپ جذاب می دانند. این فیلم در واقع یک اثر طنز است که با شرایط جدید ساخته شده و مانند دیگر فیلم های کودک و نوجوان قدیمی نیست. “بازیاز اثرات خاص استفاده هایی که طبیعتا جدید هستند و با توجه به تعاملی که با اهالی سینما در سینما داشتم خیلی از فیلم راضی هستند اما همچنان کمبود اطلاعات وجود دارد و متاسفانه حمایتی از سینما نمی شود.

تهیه کننده فیلم “بازیوی بیان کرد: خوشبختانه تعداد سالن های اختصاص یافته به این فیلم خوب است اما با توجه به آن تماشاگر این فیلم اساسا بینندگانی هستند که به صورت اتفاقی از اکران فیلم مطلع شده اند. هر روز بر تعداد بینندگان افزوده می شود و می توان روند صعودی را برای آن در نظر گرفت. البته بهترین اکران سه شنبه 30 تیرماه این فیلم و سایر فیلم های اکران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به 2 فیلم اختصاص یافت و همین امر باعث شد تا 2 تا از بهترین اکران خود را از دست بدهیم.

وی توضیح داد: قرار بود قبل از این باشد.بازی” نوروز 1399 به دلیل کرونا در سینماهای کشور اکران شود غربالگری تاخیر داشت. خوشبختانه این روزها به دلیل ایجاد محیطی امن به ویژه در سینما، کودکان نیز می توانند کم کم آنها بدون شک به سینما کشیده می شوند غربالگری در فصل مدرسه امکانات بیشتر و بهتری دارد و می تواند جذابیت بیشتری برای تهیه کنندگان و پخش کننده ها داشته باشد.

موسوی در پایان گفت: البته نباید فراموش کرد که پیش از این نیز با این ماجرا مواجه بودیم که هر ماه حداقل یک فیلم از سینمای کودک منتشر شود. غربالگری برای ایجاد عادت سینما رفتن در کودکان و نوجوانان. با توجه به اینکه “بازی«فیلم جذاب و مخاطب پسندی است و فکر می کردیم ضرری ندارد که این فیلم در چنین فصلی اکران شود و بچه ها را به سینما بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید