چشم طمع اروپا برای مصادره 13 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آلمان، فرانسه و 4 کشور دیگر حدود 13 میلیارد دلار از دارایی های روسیه را مسدود کرده اند. هستند.

در این اتصال، “من آن را دیدم ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا 13.9 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) از دارایی های روسیه را از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مسدود کرده است و افزود که تنها شش کشور تقریباً تمام این مبلغ را مسدود کرده اند. هستند.

سواران او همچنین به بلومبرگ گفت که از اتحادیه اروپا خواسته است تا پیشنهادی را برای جرم انگاری نقض تحریم ها بررسی کند. به گفته وی، این به کشورهای اروپایی اجازه می دهد تا نه تنها دارایی ها را مسدود کنند، بلکه دارایی ها را نیز مصادره کنند.

سواران وی افزود: پارلمان اروپا از این پیشنهاد حمایت کرده است و انتظار می رود که کشورهای عضو این پیشنهاد را در پاییز دنبال کنند.

پس از شروع جنگ در اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا طبق هشدارهای قبلی که به روسیه داده بودند، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کردند، تحریم هایی که روز به روز در حال افزایش است و به نظر می رسد نه روسیه و نه … غرب حمله به اوکراین را متوقف خواهد کرد. تحریم های ضد روسیه را متوقف کنید.

از سوی دیگر کشورهای غربی و اعضای ناتو مدام بر طبل تحریم روسیه می کوبند و در حالی که اعلام کرده اند هیچ نیروی نظامی برای تلافی حمله روسیه به اوکراین اعزام نخواهند کرد، بر اعمال تحریم های شدید علیه روسیه اصرار دارند.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد دولتی اعلام کرده بود که استفاده بیشتر غرب از سیاست تحریمی می تواند عواقب فاجعه باری را برای بازار جهانی انرژی به دنبال داشته باشد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: محدودیت های تحریمی روسیه آسیب بسیار بیشتری به کشورهای اعمال کننده آن وارد می کند. استفاده بیشتر از سیاست تحریم می تواند پیامدهای شدیدتر و بدون اغراق حتی فاجعه بار برای بازار جهانی انرژی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید